Tidak jumpa apa yang dicari? Cuba Google Search:

Google
 
Web rajaadsense.blogspot.com



Monday, September 18, 2006

Adsense Mati???

Ramai orang mintak saya komen pasal ni..Jadi saya komen la..Atas permintaan ramai.

Adsense Mati jika

1.Jika anda mengangap Adsense sebagai jalan untuk cepat kaya. Ini yang terjadi kat mereka yang klik sendri Adsense dia. Insyaallah kene ban la mereka buat macam ni.Jangan harapla nak buat duit jika dah kene ban..

2.Jika anda pentingkan Adsense lebih dari pelawat laman web anda. Pastikan kehendak pelawat laman web anda dipenuhi. Tanpa pelawat,tiada klik pada Adsense anda.

3.Jika mengunakan teknik salah. Jangan gunakan cara yang dilarang oleh Google dan jugak enjin carian. Teknik Black Hat SEO atau perkara perkara lain seperti autosurf,manual surf dan sebagainya akan menyebabkan Adsense anda "mati" sebab kene ban.

Tiada jalan singkat dalam Adsense ni.Saya sendiri mengambil masa 7 bulan untuk mendapat cek pertama saya dulu.Tapi jika site anda sudah establish,xde masalah la lepas tu.

Adsense sebenarnya tak mati. Hanya gempak je.Ia adalah satu peringatan buat mereka yang terlalu bergantung kepada Adsense.Apa yang anda boleh buat jika program Adsense ditutup buat selama lamanya???hehehehe...

Disini la fungsinya untuk menambahkan cabang pendapatan anda.Multiple Source Income kate orang putih.Jangan hanya bergantung kepada Adsense,anda boleh selitkan Affiliate bersama sama dengan Adsense. Jadi,ia menjadi 2 dalam satu.

Tapi pada pandangan saya,melihat kepada prestasi Google sekarang agak mustahil Adsense akan ditamatkan. Adsense merupakan program Google yang paling berjaya menaikkan nama Google malah meninggalkan semua pesaing mereka. Malah menjatuhkan kebanyakan enjin carian yang lebih lama dari Google.

Google kini sukar digugat. Malah kini Yahoo dan MSN jugak mula mengambil langkah membuat program seakan akan Google Adsense.Tapi ia tidak mustahil ia akan "mati" suatu hari nanti.Jadi fikir fikirkan la ye..

Anda boleh dapatkan ebook Death of Adsense di Sini sebagai bahan bacaan tambahan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home